søndag 6. mai 2012

Vårens blomsterprakt

Gleder meg over hver eneste dag med fint vær.
Det er jo bare så herlig med litt sol.
Ute dukker det frem stadig nye blomster.
Jeg har plantet noe i krukker og kurver,
men det kommer nok en god del til etter hvert.
På uteplassen forran huset har jeg plantet hvite roser og blå stemorsblomster i noen kurver på veggen.
I en stor kurv ved inngangen har jeg plantet en stor, herlig blå hortensia.
(Håper bare jeg klarer å holde den blå og fin...)
I beddene blomstrer perleblomstene.
Jeg venter i spenning på alle tulipanene jeg satte i høst.
Det har kommet masse påskeliljer.
Samtlige er blomsterløk jeg har satt ut etter blomstring inne i fjor og året før.
Noen pinseliljer blomstrer også.
Men én av favorittene om dagen er det blomstrende morelltreet i hagen;
det er bare utrolig flott i sin blomsterprakt.
Nå skal jeg ut i sola og male litt.
Klem

1 kommentar:

  1. Det er så herleg når sola skin og blomstrane titter fram:)) Så flott du har det! Her har eg ikkje planta noko endå. For det første mangler eg uteplass, men den er på gang no då;) Ellers har det snødd masse her i det siste, kjedeleg!!!
    Ha ein fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)