onsdag 22. april 2015

Blomstrende vår


(Advarsel: i dag kommer et bildedryss).
Å, så fantastisk herlig det er med nesten skyfri himmel, varme og fuglekvitter.
*smiler*
Inne spirer det i vinduskarmen.
Jeg har sådd i flere omganger og pottet om.
Her funker
"man tager det man haver";
plastbokser etter druer funker fint til å så i,
lyslykter brukes som "drivhus" til små planter som er pottet om.
Så blir det spennende å se hva som blir resultatet av årets avling.
Har sådd tomater, oregano, jordbær og sommerblomster.
Nytt av året er brokkoli.
Blir spennende å se om vi kan spise selvdyrkede brokkoli etter hvert.
*smiler*


Ute begynner det ordentlig å komme til liv i blomsterbeddene.


Blå perleblomst, hvit loitnantshjerte og tulipaner.


Gleder meg til tulipanene blomstrer.


Hvit perleblomst.


Rosebuskene er beskåret.


Disse påskeliljene må være av typen miniputt.
De er nemlig bitte-bitte-små.
Men veldig søte da.
*smiler*


Tror disse er pinseliljer.


Marikåpe er på gang.


Tidligere har jeg vært mest opptatt av blomstene,
men det er faktisk ganske mange fine bladverk også....


Her har jeg sittet med en kaffekopp i dag og drømt meg bort.


Masse herlig inspirasjon.
Klarer nesten ikke å vente...

Klem fra
Jijji



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)