tirsdag 23. august 2011

Den som leter. vil finne...

I går tok jeg av putetrekkene på sofaen for å vaske dem.
-Og det er like spennende hver gang;
hva vil jeg finne denne gangen under alle putene?
Blant MYE rusk og rask og noen mynter fant jeg dette serveringssettet til kjøkkenet til lille prinsen.
Jeg kan ikke fatte og begripe hva kjøkkendeler har å gjøre under alle putene?

 
For en stund siden lette herr Jijji etter en skrutrekker.
Han lette "over alt",
men skrutrekkeren var og ble borte.
Helt til herr Jijji lette etter noe helt annet;
da dukket skrutrekkeren opp under alle putene i sofaen.
-Og det var IKKE meg som hadde lagt den der...
Fordelen med å ha barn
er at det ikke lenger er bare meg som får skylda når ting er "borte"...
Nå er det i alle fall helt tomt under alle putene 
(så spørs det hvor lenge det varer),
nyvaskede trekk med en anelse duft av lavendel er satt på igjen,
og et par puter jeg ikke klarte å gå fra butikken i dag har også fått plass.
Egentlig har jeg en drøm om å kunne strikke sånne putetrekk selv,
men med alle mine prosjekter
vet jeg at akkurat det vil det bli en stund til.
Når disse putene da lå til "ta 2 - betal for 1",
ja, da var valget lett.
Så nå er sofaen ren og pen.
*smiler*

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)