torsdag 23. august 2012

Blomst på spiker

Jeg har hørt uttrykket å koke suppe på spiker.
Nå har jeg også prøvd å dyrke blomst på spiker.
Da jeg kjøpte meg hortensia på et hagesenter tidlig i sommer,
bad jeg om råd for å beholde fargen på blomstene blå.
Som kjent varierer jo fargen på hortensia-blomsten etter surhetsgraden i jorda.
Jeg fikk et tips om å ha rustne spiker i jorda.
Som sagt, så gjort.
Hortensia'n blomstret av.
Sommeren gikk.
Og sannelig kom det nye blomsterknopper.
Til min store glede har de fortsatt litt blåfarge.

Hortensia er og blir fortsatt en favoritt.

Klem fra Jijji

2 kommentarer:

  1. har også hørt at rusten spiker skal gjøre susen. jeg har langt fra grønne fingre, så mine hortensiaer overlever ikke lenge, jeg glemmer liksom å vanne dem, hihi. kanskje kaktus er tingen hos meg:D

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)