mandag 5. august 2013

Blomster fra en prins


"Mamma, hvilken hånd vil du ha?"
Lille prinsen kikker spent opp på meg.
Blikket er forventningsfullt.
Glimtet i øyet er der, og et stort smil er ikke langt unna.
Lille prinsen holder hendene bak på ryggen. 
Jeg kan skimte noen blomsterstilker med rot der bak.
Men jeg later som om jeg ikke ser dem.
Jeg overser glatt at han har gått inn i stua med støvlene
-fulle av jord.
Jeg smiler til lille prinsen.
Hm....
Jeg later som om jeg tenker...
"Venstre," svarer jeg.
Men før jeg har rukket å si hele ordet har lille prinsen rukket frem høyre hånd.
Hele gutten er et stort smil.
I hånden henger en liten kvast med rylliker
nappet opp med rot og det hele.
"Tusen, tusen takk!"
Jeg tar imot den lille buketten
og omfavner verdens beste lille prins.


Det finnes ingen blomster i hele verden som er finere enn blomstene en liten gutt har plukket til mammaen sin.
*smiler*

Jijji

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)