torsdag 23. september 2010

En elefant i stua

Har hatt en rolig og herlig formiddag i dag.
Lille prinsen hadde bestilt pannekaker til frokost i dag - og det blir liksom aldri feil...
Etter litt barne-tv og lek dro vi en tur til min mormor.
Med meg hadde jeg blant annet et glass av årets eplemos.
Mormor utbrøt noe sånt som: "har DU laget dette? Du har vel ikke tid til sånt?"
Hun er nemlig overbevist om at dagens unge hverken har tid til eller har kunnskap om sylting...
Selv synes jeg eplemosen ble ganske bra.
Har fryst ned en del også (da den holder seg bedre da) for å kunne bruke til kaker, smoothies og tilslørte bondepiker.

Min mormor har en svært maksimalistisk stil.
Helt utrolig hvor mange ting hun har klart å putte inn i sin lille leilighet.
Lille prinsen er veldig fascinert over alle keramikkdyrene som står over alt.
I dag var han så heldig å med seg en elefant hjem.
Det var stor stas.
Han var fast bestemt på at den skulle stå ved siden av lykta i stua.
Så der står den.

I går var jeg på Kamilles shoppingkveld på KappAhl.
30% på alle varer i butikken var alt for fristende for å gå derifra uten å kjøpe med seg noe hjem.
Så da ble det flere bukser og gensere til lille prinsen og litt til mor:
I følge Kamilles stylist og mote-og skjønnhetsansvarlig MÅ alle ha en bluse denne høsten.
Jeg var ikke vanskelig å be da jeg fant denne:
Ikke lett å ta et fint bilde av den...
Men jeg innbiller meg at den blir veeeeldig fin på...
Disse lange strømpene er bare så herlige:
Gleder meg til å trekke dem på en kald høstdag.
Snood har jeg aldri hørt om før, men synes den så alt for fin ut til å gå fra den:
Herlig med litt nytt i høstgarderoben:)
*smiler*

Klem

2 kommentarer:

  1. Deilig syltetøy, nydelige klær og snooooooodig sak du har rundt halsen?! Bare tuller, kanskje jeg også må ut på bytur idag og kjøpe meg en sånn?
    Elefanten er jeg litt mer usikker på.....
    God helg!

    SvarSlett
  2. Hihi, så søt elefant da! SLik er det når jentene mine er hos farmor goså, de får somregel noe med seg hjemm som de synes er fantastisk fint men som jeg egentlig kan styre min begeistring for;-)

    Eplemos er jo så godt, smart å fryse ned et lite lager, ekstra godt å ta det frem til vinteren!

    Flotte kleskjøp, må vel ut på handel jeg også snart, synes det er kommet så mye fint i butikkene!
    Ha en god helg!

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)