søndag 20. juli 2014

Ferietid


Det er skikkelig feriestemning i huset om dagen.
Sommer, sol og ikke noe stress.
Masse tid til å bare kose seg,
og prøve nye ting.
*smiler*


I går kveld satte jeg brøddeig.
I dag ble det ferskt og rykende varmt brød til frokost
(eller kanskje brunsj er vel rettere sagt).
Det smakte rett og slett helt fortreffelig.


Første gang jeg har prøvd no-knead-bread og brød med hasselnøtter i.
Det blir ikke siste gang.
*smiler*


I anledning dagens frokost la jeg på ny voksduk på bordet.
Duk med prikker.
Hvorpå lille prinsen uttrykker misnøye med mammaen sitt valg av duk;
han liker nemlig ikke prikker.
Næhei, svarer jeg...
Så hva slags duker liker du da, lille venn, spør jeg lille prinsen.
Striper og sikksakk-mønster, svarer lille prinsen.
Mammaen til lille prinsen må innrømme at hun blir imponert over guttens besluttsomhet og sikre stilsans.
(Hm... Lurer på hvor han har det fra lissom...)


Så for å veie opp litt for alle prikkene ved dagens brunsj,
la jeg serviett med stjerner i brødkurven.
- Noe lille prinsen var svært så fornøyd med.
*smiler*


Og sånn går nå dagene...
Tid til kos og mange små herlige hverdagsøyeblikk.
Dager og datoer flyter av gårde.
Mini-prinsen har ordnet kalenderen.
Så nå står kalenderen i feriemodus
- pyntet med skjell.
*smiler*

Klem fra 
Jijji


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)