tirsdag 20. juli 2010

Sko, sko og flere sko

Det er ingen underdrivelse at det har ligget sko flytende rundt på gulvet i hele gangen vår.
Gangen vår er ikke stor, så skoene har vært relativt dominerende og tatt mye plass.
Det er leeeenge siden jeg ba min kjære herr Jijji om å lage en skohylle etter mål.
TTT - ting tar tid.
For noen dager siden var endelig skohyllen klar.
Jeg har fått den store ære å male den.
Siste strøk ble lagt i dag.
-Og endelig; i kveld kom skohyllen på plass i gangen.
*Juhuuuuu!*
Jeg har innsett at jeg aldri noen gang vil få plass til alle de skoene jeg vil i gangen.
Så da må man gjøre et vanskelig valg og plukke ut de man bruker aller mest i hverdagen.
Resten av skoene har plass i en bedroller under senga på soverommet, i en oppbevaringssak i boden, en stooooor pappeske i boden og et par andre steder.
Herr Jijji har antakelig en drøm om at hans kjære en dag skal innse at hun kun trenger tre par sko; et par sko til hverdags, et par joggesko og et par til pent.
Det kommer altså ALDRI (!) til å skje!!!
Sko er viktig!
Man trenger jo behagelige sko til å ha på jobben, lave sko, høye sko, innendørs treningssko, utendørs treningssko, sko til turer i skog og mark, shoppingsko, pensko når man vil være fin i hverdagen, pensko til festlige anledninger, støvler til bybruk, støvler til friluftsliv, røde sko, svarte sko, blå sko, hvite sko, sandaler......
Selv om jeg altså har litt (en liten underdrivelse) mer enn tre sko, dukker det altså opp anledninger (egentlig ganske ofte) hvor jeg føler at jeg ikke har noen sko som passer.
Altså; jeg trenger flere sko.
Men aller først må jeg få gjort unna et viktig punkt på gjøre-lista mi; rydde i skoene mine og lage mer oppbevaringsplass.
Kanskje jeg skal bestille en ny skohylle etter mål av min kjære som kan stå i boden?
Dagens nye skohylle i gangen har fått en wallstickers fra Hilde Heimdal.

For øvrig synes jeg vel ikke vi er bortskjemte med godt vær om dagen.
Det har vært trist og grått i hele dag.
Jeg hadde store planer om å nyte mange frokoster og lunsjer ute ved vårt lille kafébord i sommer.
Men med dette været blir det stusselige greier.
Pelargonia'n som blomstrer for andre gang er fin da:)

Tuddelidu!

6 kommentarer:

  1. Heilt sant! Ein får aldri nok sko!!;) Eg har store planer om å kjøpe eit (to, tre, fire..) par i England;)
    Flott den skohylla di, med god plass..skulle hatt noko slikt vi og..her er det fri flyt på golvet..ikkje pent..;)
    Tusen takk for koslege ord, eg vart så glad!!:)
    Kos deg!
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Fin og kjekk hylle, men kan jeg foreslå noe? Du har jo noen (?) pene sko, ser jeg på øverste hylle. Hva med å snu dem så de synes litt bedre. De er sikkert lekre forfra, men nå ser jo du, gjestene og VI bare hælene :-(

    En kan ikke få nok sko. For noen år siden kjøpte jeg 14 par til meg og 7 til mannen min på 1 dag!
    (Det var opphørssalg med 70 %, altså, og jeg kjøpte GÅ-sko med tidløst utseende. Er mer opptatt av komfort enn utseende, jeg, med litt vonde føtter.)

    SvarSlett
  3. Så flink Jijjimannen er :-) Og Jijji selv selvsagt ;-)
    Her er kottet under loftstrappa fylt opp av sko, mens "hverdagsskoene" står fremme i gangen.
    Dårlig med sommer her også, men det går seg vel til snart får vi håpe... Ha en fin kveld/natt :-)
    Busteklem

    SvarSlett
  4. Hei, så fint :)
    Men tror den stickersen med Velkommen egentlig er en sjablong ;) at du skal male inni og rive av det sorte etterpå ;)

    Koselig blogg, kommer gjerne igjen!
    Klem fra Jatte♥

    SvarSlett
  5. Så flink mannen er!!! Herlig skohylle dere har fått dere:)
    Jeg har også en liten gang, som skoene har tatt helt over... 2 unger og 3 voksne, det blir en del;)) Problemer er at det ikke er plass til en skohylle=S Er dører på alle veggene! Lurer på om jeg skal henge de opp i taket;-P

    Håperdere har en strålende dag!
    Klem

    SvarSlett
  6. Takk for tips Rosesommer! Skoene er nå snudd:)

    Jatte: jepp, jeg vet at Velkommen også kan brukes som sjablon. Men jeg synes det ble litt tøft med svart ramme og velger å la den være sånn. Når jeg er lei den kan jeg jo bare male inni og fjerne den svarte rammen:)

    Klem

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)