torsdag 19. juli 2012

Hagen i Hune

Da vi var i Danmark forrige uke
var vi også i hagen i Hune.
Hagen er enorm og ble påstartet i 1991 av kunstneren Anne Just.
Jeg hadde gledet meg til besøket.
Det viste seg at hagen oversteg alle mine forventninger;
den er rett og slett fantastisk!
Flere tusen stauder er komponert sammen til en ren nytelse.


Jeg synes vannliljer er utrolig vakre.
Flere steder i hagen var det anlagt små dammer.


I det lille utsalget tilknyttet hagen var det et lite utvalg hagebøker.
Jeg falt for Mit haveliv av Claus Dalby.
Claus er en svært dyktig fyr, og jeg følger bloggen hans her.
Er du interessert i hage og blomster kan denne bloggen anbefales.
Nå gleder jeg meg masse til å sette med ned og lese i boka hans.
Sammen med minnene og bildene fra hagen i Hune,
har jeg inspirasjon i massevis.
Jeg har allerede flere planer og har startet en opprydning i blomsterbeddene.
Jeg er også i gang med å bearbeide herr Jijji for å få flere og større blomsterbedd.
Jeg er bitt av hagebasillen.

Klem 

P.S! Ønsker du deg en blomstervase i fattigmannssølv til blomstene dine?
Prøv lykken i min give away da vel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)