lørdag 27. april 2013

London

Tilbake i Norge etter en fantastisk tur til London.
*smiler*
Deilig med et avbrekk fra en travel hverdag og herlig å oppleve noe nytt.
Koselig å kunne være sammen alle sammen; herr Jijji, lille prinsen, mini-prinsen og jeg.
Øverst ser du et bilde tatt av Big Ben og området rundt tatt fra London Eye.
Morsomt å se byen fra fugleperspektivet.
Skal du ta en tur med London Eye,
vil jeg anbefale å forhåndsbestille
- alternativet er laaaaaange køer.
Jeg tør påstå at jeg er over gjennomsnittet glad i sjokolade.
Lille prinsen har nok arvet denne "lasten"
Vi følte derfor vi var kommet til "himmelen" da vi kommer over M&Ms fire etasjer med sjokolade-stæsj.
De solgte M&Ms i alle mulige farger og varianter
og alle tenkelige effekter med M&Ms.
Og sannelig hadde de et eget "M&Ms-galleri også....
Lille prinsen har lenge vært opptatt av dinosaurer.
Vi måtte derfor en tur innom naturhistorisk museum for å kikke på avdelingen med dinosaurer.
Det første som slo meg var det utrolig flotte bygget.
Her snakker vi fantastisk arkitektur.
(Skulle gjerne hatt litt av det i Norge også).
På innsiden av dørene ble vi møtt av et stort Diplodocus-skjelett.
(Jepp, jeg har da lært noe av å ha lest et stort antall bøker om dinosaurer for lille prinsen).
Videre fikk vi se flere skjeletter, tenner, fotavtrykk, modell av rede og naturtro modeller med bevegelser og lyd.
Det tøffeste i hele utstillingen var likevel en tyrannosaurus i naturlig størrelse som både beveget på seg og lagde lyder.
Lille prinsen storkoste seg på museet, og har allerede bestilt ny tur neste gang vi skal til London.
Når vi reiser med barn er det viktig med variasjon og mulighet for fri utfoldelse.
Vi var derfor innom flere parker.
I St. James' Park lekte prinsene med et ekorn og jaget duer.
I Hyde Park løp guttene rundt og lo av fryd.
Lille prinsen fikk prøve å ta bilder,
og knipset bilder av tusenfryd og mamma sine nye sko med stjerner på.
*smiler*
Shopping ble det også.
Vi var innom både verdens største leketøysbutikk (i seks etasjer) og Oxford Street.
*smiler*
London er rett og slett en herlig by med et enormt utvalg av ting å gjøre.
Håper ikke det blir alt for lenge til neste gang....

Klem fra Jijji


2 kommentarer:

  1. Hei,har faktisk selv nettopp kommet hjem fra London,en by jeg elsker!M&mvsr jeg ikke klar over,må besøkes neste gang...hvor ligger det?
    Skjønner dere også hadde deilige dager,og er sannsynligvis like klar til å dra tilbake som jeg er.Om du titter inn på bloggen min,sannsynligvivis må du bla en side tilbake,så finner du reisebrev fra meg også:)
    God helg!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  2. Åh såå herlig!
    Vi skal jo til London i august og jeg gleder meg!
    Kan du tipse meg om hvor man forhåndsbestiller London-Eye?

    Må bare takke deg for fine spor, som du har lagt igjen hos meg. Jeg har dessverre ikke hatt tid til å besøke deg, den tida vet du - strekker ikke til.

    Alltid kos å komme innom deg og lese om dine sprell.

    Happy søndag!
    -Maiaklem

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)