søndag 14. april 2013

Tid for å så

I dag har prinsene og jeg sådd litt.
Jeg har alltid synes at det er så koselig å drive med frø og planter,
og ser at mine gutter også har glede av det.
*smiler*
For meg er det viktig at de får være med og ta del.
Aller først finner vi frem frøboksen.
Lille prinsen får bestemme hva som skal sås denne gangen.
Disse torvbrikettene som legges i vann og øker til det flerdobbelte er nye her i huset i år.
Og jeg tror faktisk hele familien er like fascinert over dem.
Det er rett og slett en herlig oppdagelse.
Lille prinsen har vært veldig klar på at i sommer skal vi ha HØYE solsikker.
Så i dag har vi sådd en hel gjeng.
Jeg krysser fingrene for at de vil vokse seg høye og
svare til lille prinsens forventninger.
For ingenting i hele verden er vel bedre enn å se gleden i et barns øyne
over noe det selv har vært en del av bli vellykket.
Lille prinsen vet hvordan han skal sjarmere sin mamma;
han vet nemlig at favorittfargen til mamma'n er blå.
Så da måtte vi så noen øyeblomster.
De ser i alle fall helt nydelige ut på pakken.
Så mamma'n til lille prinsen håper de blir like fine i virkeligheten.
*smiler*
Mini-prinsen fikk så noen solsikker og karse.
De siste ble strødd utover i et telys-glass.
(Vi bruker det vi har....)
Ellers begynner det å spire bra i kjøkkenvinduet nå
av frø vi har sådd tidligere.
Jeg har nemlig skjønt at om prinsene skal ha glede av å få ta del i mine så-prosjekt,
kan vi kun ta litt ad gangen før tålmodigheten tar slutt.
*smiler*

Klem fra
Jijji

1 kommentar:

  1. Så koselig at de deler interessen med deg :-) Og jeg ble inspirert til å så solsikker med veslekæll :-) Takk! Ha en fin uke :-)

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)