lørdag 6. august 2011

Syprosjekt

 
Jeg er ingen sydame,
og er vel redd jeg ikke blir det heller. 
Men jeg gjør da noen forsøk innimellom.
Litt frustrasjon blir det jo en gang iblant.
Syprosjektet jeg nå holder på med er hentet fra en bok med enkle sømprosjekter.
Det bør jo være overkommelig - selv for meg.
Men når det i beskrivelsen står at beleggene skal sys sammen i siden, rette mot rette, sitter jeg umiddelbart som et spørsmålstegn.
For disse beleggene er to rektangulære stoffstykker med fire sider hver,
og hvilken av disse fire sidene skal sys sammen? 
Skal jeg da velge beste sannsynlighet, kaste kron/mynt, elle melle?
Hvilke sider skal sys sammen?
Etter litt tankevirksomhet hopper jeg ut i det, syr sammen et par sider og håper det går greit...
Men jeg drømmer jo om å bli litt sydame likevel da...
-Som med enkelhet syr lette prosjekter... og litt vanskeligere prosjekter.
Foreløpig syr jeg på en oransje symaskin fra nittenhundre og pilogbue.
Når jeg en dag blir litt sydame skal jeg kjøpe meg ny symaskin.
Jeg fortjener det etter mye sying, mye frustrasjon og mye tankevirksomhet.
Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)