fredag 5. august 2011

Tida flyr!

Du verden som tida flyr!
Svussssjjjjj!
Der var juli 2011 historie
- og plutselig er vi i august.
Hvor ble det av tida liksom?
Jeg som er i permisjon om dagen burde jo hatt goood tid!!!??
Men nei, da...
Her går det i bleieskift, amming, pumping, kosing og enda mer bleieskift.
Føler nesten at det innimellom er bare så vidt jeg rekker å sove og spise litt.
(Ok, fullt så ille er det ikke... Bare nesten....)

Så hva fikk jeg egentlig gjort i juli?
Jordbær er juli-favoritten nummer 1.
Her i huset har det blitt ført inn et stort antall av de røde bærene;
jordbær naturell, jordbær med fløte, jordbær med is, jordbær i salat, jordbær i smoothies, jordbær er blitt fryst ned til vinteren og jordbær er blitt syltet.
Mmmm....
Mye mat har fått godgjøre seg på grillen.
Grillmat er jo bare såååå godt!
Men også sommerlige salater som denne ovenfor med pasta, kylling, tomater, salat, agurk, mango og ananas er heller ikke feil...
Og masse vann
(her med noen skiver lime)
smaker godt i varmt vær.

Ellers blir det en del begrensninger med en hjertesyk mini-prins som skal unngå å utsettes for unødvendig smittefare. 
Men noe har vi da fått gjort likevel...
Vi var en tur på Seterkaféen og spiste den obligatoriske rømmegrøten, samt oppå Slottsfjellet i Tønsberg.
Et par strandturer har det blitt.
Selv er jeg ingen typisk strandløve;
blir fort lei av å ligge stille i sola.
Må liksom føle at jeg gjør noe;
effektivitet liksom...
Men et par dager klarer jeg.
Mandag var vi i Foldvik familiepark utenfor Larvik.
Et koselig sted med masse dyr og leker for barna.
Lille prinsen storkoste seg.
Og jeg er fortsatt like fascinert av geitekillinger...
Artige dyr.
Drømmer om et lite småbruk med plass til noen lekne geitekillinger en gang i fremtiden...

For august er ambisjonsnivået høyt;
da skal jeg rekke å ferdigstille en del av alle mine påbegynte prosjekter og ellers det jeg ikke rakk i juli.
For å nevne noe:
lage ny uteplass, en rekke scrappeprosjekter, strikkeprosjekt, sømprosjekter, rydde ut av resten av pappeskene fra vi flyttet inn i dette huset for snart tre år siden, bake brød, planlegge navnefest, rydde i boden og lage et system der, maleprosjekter og ordne i hagen.
Jeg tipper at også august vil gå fryktelig fort.
-Alt for fort...

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)