mandag 5. september 2011

Liker ikke hvitt jeg, mamma...

"Jeg liker grønn og rød, jeg" sier lille prinsen bestemt.

Jeg kunne bare ha satt den opp.
Den lille hylla jeg hadde malt hvit.
Men nei da...
Hvorfor gjøre det enkelt for seg selv?
Jeg er nemlig blitt innprenta at medbestemmelse er viktig.
Så i stedet for å handle først og så spørre,
så spurte jeg først:
"Lille prinsen; blir det fint med denne hvite hylla her ved senga di?"
Det er da det kommer;
"Liker ikke hvitt jeg, mamma..."
Jeg kjenner jeg blir litt engstelig;
skal lille prinsen ha alt grønt og rødt på rommet nå? 
Og jeg som er så fornøyd med det blå og hvite rommet hans.
Grønt kan jeg vel muligens gå med på;
det finnes jo faktisk en god del fine grønne nyanser.
Rødt derimot er litt for mye for meg.
Jeg nekter å ha jul  hele året.
Men jeg må jo bare ta konsekvensene av dette medbestemmelses-greiene.
Så nå har jeg tatt med den hvitmalte hylla med ut i garasjen igjen.
I dag har jeg tatt med meg noen fargeprøver
(på farger som også jeg kan leve med).
Så får vi se da 
hvilken farge lille prinsen velger til hylla si.
Klem


5 kommentarer:

  1. He, he, du kunne jo også ignorert guttens ønske, og gitt ham første leksjon i livets lære: Når det gjelder interiørspørsmål bør en kvinnes syn og smak ha førsteprioritet.

    SvarSlett
  2. Herlig! :):)
    Ha en fin uke videre.

    SvarSlett
  3. Synes det er fint du er lydhør for sønnen din jeg og som dubsier de er jo så mange fine grønne nyanser:) detver jobtross alt han som skal ha hyllen på rommet også:) ønsker deg en fin kommende uke vennen. Klem monica

    SvarSlett
  4. Heheheh, de har sine meninger, disse små:) Og all ære til deg for at du sette retten til medbestemmelse så høyt!! Herlige farger du har tatt med hjem, tror faktisk at hylla kan bli vel så fin med en av disse fargene, som i hvit;) Gleder meg til å se resultatet:)
    Klem

    SvarSlett
  5. Fantastisk! Han er jo et praktekspemplar av et barn som sier det han mener til tross for et noooe ledende spørsmål med en dæsj "si ja"-forventning i, hihi!! Han er en luring og det blir nok fint lell! Mange fine farger du har tatt med!
    Klem

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)