tirsdag 3. april 2012

Noen pærer til overs...

Jeg lider av en liten hamstrings-mani.
Vel, lider er kanskje ikke det rette ordet.
Men det hender jo en gang i blant at herr Jijji rister på hodet og sukker litt oppgitt.
For det har seg altså sånn at når jeg er i matbutikken så handler jeg det som står på handlelappen.
Men i tillegg har jeg en egen evne til å handle litt "kjekt å ha"
-uten å huske om vi trenger det eller ei...
(Egentlig burde jeg kanskje tenke at det nok er en grunn til at dette "kjekt-å-ha" ikke står på handlelisten.)
Resultatet er at vi plutselig har tre agurker i kjøleskapet
(og nei, vi er ikke storspisere av agurker),
eller fire pakker mandler
(jepp, jeg er glad i kaker med mandelbunn, men såååå mye mandler bruker jeg ikke),
eller fem pakker smør.
Fordelen er at vi her i huset er ganske avslappet til om det skulle oppstå en liten krise når det gjelder mattilgang;
-type tredje verdenskrig eller streik i dagligvarebransjen.
Jeg liker å litt på lager;
og har både 10 kg sukker, 
6 kg hvetemel, 
flere pakker gjær,
og en grei mengde med boksmat.
Her om dagen fant jeg ut at jeg hadde noen pærer til overs...
(Hadde plutselig tre "kjekt-å-ha-bokser med hermetiske-pærer).
Så hva gjør jeg da?
Jepp, jeg lager pære-iskrem.
Og til pære-iskremen hadde jeg lyst på sjokolade-fondant.
Så da ble det sånn.
-Og det smakte himmelsk!

Kan virkelig anbefales
-om du som meg har noen pærer til overs....

Klem

2 kommentarer:

  1. Naaaaaaaam♥
    Dette både såg og hørtest veldig godt ut!

    Takk for fine ord frå deg :)

    Ynskjer deg ei god påske!

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  2. Ååå, nammmm...! Da vet jeg hvor jeg skal gå i krisetider da, hihi! God påske til deg og dine!
    Klem

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)