mandag 7. mars 2011

Datatrøbbel og fastelavn

Jeg eier over hodet ikke tålmodighet når det gjelder data.
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har vurdert å pælme hele pc'n ut av vinduet den siste tiden,
men det er langt flere ganger enn jeg klarer å telle på mine fingre og tær.
Pc'n min er full (minnet altså) og har for øvrig klikka  på områder jeg ikke trodde var mulig.
Jeg kommer som regel ikke inn på nett, og elendigheten er i grunn ganske så stor.
Når jeg i frustrasjon og lettere sinne kaster ut forbannelser, eder og galle over pc'n og skjeller ut alle mannfolk i hele verden som i det hele tatt har noe med oppbygging av pc'er og programmer å gjøre,
rister min kjære herr Jijji lett oppgitt på hodet og lister seg stille ut av rommet til jeg er i "det tilsnakkelige moduset".
Jeg er nemlig hellig overbevist om at det er kun menn som står bak alle systemer og programmer jeg har på min pc.
Hadde det vært kvinner, ville det jo hele vært logisk og ganske så mye mer effektivt.
Min kjære er lysår mer tålmodig og kompetent i dataverdenen enn meg,
og redder stadig vekk vindusrutene i huset ved å være min personlige pc-fikser.
Men innimellom får han det for seg at jeg må gjøre et forsøk på å lære og fikse selv.
*Stønn*
Så nå ha jeg fått i oppgave å rydde og tømme pc'n min,

sånn at han kan formatere den på nytt.
(Jeg er helt sikker på at man hadde sluppet sånt tull om det var kvinner som stod bak pc-systemer og programmer).
Jeg fikk av min kjære en hendig liten sak (ekstern harddisk) til bursdagen min.
Den har jeg overført flere tusen bilder til,
men det er fortsatt mye igjen å rydde i.
TÅLMODIGHETSPRØVE!
Sitter nå og lurer på hvordan jeg skal klare å snike meg unna resten av drittjobben...
Bildene i dag er fra fastelavn.

Lille prinsen og jeg var på en liten skogstur lørdag og ribbet et par bjørketrær for noen kvister som vi pyntet med fjær.
I går hadde vi invitert venner til fastelavnsboller, prinsessesaft (lærte i går av en prinsessemamma at all rosa saft heter prinsessesaft) og kaffe.
Kjempekoselig og knallgodt med hjemmebakte boller med krem og syltetøy.
Ønsker alle en herlig ny uke
-uten datatrøbbel...
Klem

1 kommentar:

  1. Huff da, skjønner akkurat hvordan du har det. Ikke noe morro med datatrøbbel. Nå har jeg heldigvis ikke det problemet at jeg har for mye på pc'en for min pc kræsjet totalt forrige sommer og da mistet jeg ALT.
    Men nå som jeg ser tilbake på det så er det egentlig få ting jeg savner. Så mitt tips til deg er å gå over alle filer med hard hånd... og mantraet: Trenger du vikelig dette?

    Lykke til! Klem Madelén

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)