søndag 20. mars 2011

I bakvendtland

Har kommet hjem fra en herlig helgetur i Aberdeen, Skottland.
Skottland/Stotbritannia er virkelig et bakvendtland;
alle sjåfører sitter på "feil" side i bilen
og alle biler kjører på "feil" side av veien.
Fryktelig forvirrende!
Klarte liksom aldri å vende meg til det;
uansett hvilken vei jeg kikket etter biler,
kom de fra en annen kant enn det jeg ventet meg.
Risikosport å være norsk fotgjenger i Skottland.
Tør ikke tenke tanken på meg som sjåfør;
jeg hadde antagelig kjørt til høyre i første rundkjøring...
Men det absolutt beste ved hele turen var å komme seg bort fra Norge, snø og alt som minner om vinter
-i alle fall for et par dager.
I Skottland kunne vi nyte vår;
joggesko og tynne jakker,
grønne parker dekket med krokuser og påskeliljer.
*smiler*
Herlig arkitektur fant vi masse av.
Dette huset skulle jeg gjerne hatt som sommerhus.
*smiler*
Drømmene mine kan ingen ta fra meg;)
Hotellrommet vi hadde booket,
viste seg å være en hel suite med entré, to soverom, bad, stue med spiseplass og kjøkken.
Vi var knallfornøyde.
-Og som interiørinteressert jeg er,
må jeg si at stilen på hotellet var gjennomført.
Hovedsoverommet var blått.
Blåfargen gikk igjen i stua.
Men her sammen med gult og oransje/rosa.
Legg merke til den mindre lekre borden øverst på veggen mot taket...
Synes ikke det var så aller værst til å være et hotell.
Men la meg være helt klar:
denne stilen kommer ALDRI inn i mitt hus.
Spisestua var ikke så værst da...
Litt nedtur å komme hjem til snø,
men ser at det er meldt bra vær til uka,
og krysser fingrene for at våren virkelig skal sette inn her hjemme også.
Ønsker alle en fortreffelig uke!

Klem

3 kommentarer:

  1. Elsker skottland! Men har ikke vært i Aberdeen :)Så deilig å få oppleve litt vår :)) Jeg lå en gang på et hotellrom hvor ALT matchet. Ferskenfarget tapet, sengeteppe,vegg-til-vegg teppe, til å med dopapiret var ferskenfarget :))
    De er nok litt mer glad i farger enn vi nordmenn :)
    -Synnøve-

    SvarSlett
  2. Så deilig! Kunne nesten kjenne den herlige vårlukten mens jeg leste:) Får håpe snøen snart forsvinner, solen kommer, og det blir vår i Norge også;) Fint hotell, det er jo deilig at det ikke er make til det man har hjemme! Ha en nydelig uke, klem:)

    SvarSlett
  3. Ser ut som dere har hatt en flott tur!
    Klem

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)