mandag 12. juli 2010

Danmark-tips

I løpet av uken vi var i Danmark besøkte vi blant annet Jesperhus
- en familiepark med noe for alle som ligger på Mors, største øya i Limfjorden.
Allerede ved inngangen stod jeg og måpte; så vakkert arrangert med planter og stein.

Parken har en egen jungel-zoo;
-Og jeg fikk se kenguru for første gang på nært hold:)
Der var også et helt hus fyllt med orkidéer;
Jesperhus har også en lekepark med tog, trampoliner, karuseller, gullgraving, gravemaskiner og mye mer.
Og så det vakreste av alt; en egen blomsterpark:)
Her kommer det et rush av bilder (vanskelig å velge bare noen få);

En del av blomsterparken hadde eventyrene til H. C. Andersen som tema
- her representert ved prinsessen på erten
Og her én av mine favoritter; en sommerfugl av blomster:
Utrolig mye vakkert å se på altså.
Til og med herr Jijji som ikke er spesielt opptatt av blomster ble stående og beundre.

Jeg anbefaler med dette et besøk i Jesperhus på det varmeste.

Klem

2 kommentarer:

  1. Helt enig! Har vært der 2 ganger, og jammen tror jeg det var der min manns hageinteresse fikk en gryende interessespire!
    Moro å se bilder derfra igjen.

    SvarSlett
  2. Å, så fint det såg ut!! Det er så mange i Blogglandia som har innlegg frå Danmark for tida! Blir heilt reisesjuk og vil dit neste år!!;) Vi reiser til England om 2 veker. Blir nok kjekt det og:)
    Ha ein fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)