søndag 29. mai 2011

Hagedag

Jeg er såååå lei av vind og regn nå!
Jeg synes virkelig vi har fortjent bedre enn dette.
Har hatt masse blomster klare for utplanting,
men har pent måttet la det være på grunn av dette bedrøvelige været.
Men i dag har jeg innimellom regnskurer og noen vindkast
i alle fall fått gjort litt.
Har fått luket alle bedd, fjernet en del løvetann, bundet opp den ene rosen til buen min, lagt kakaoflis rundt den samme rosebusken og plantet ut en del planter. 
Det ene beddet vil jeg holde i blått og hvitt.
Det har i dag fått tilført hosta, veronica, campanula og margeritter.
Beddet med roser har fått selskap av lavendel.
Lavendel kan man vel nesten ikke få for mye av, og den skal visstnok være super ved roser.
Har fortsatt flere planter som skal plantes,
men disse skal i potter og krukker,
og da trenger jeg mer jord.
(Shopping imorgen:)
Kroppen sier også stopp om dagen;
så jeg må gjøre alt i saaaaakte tempo med mange innebygde pauser.
Tok med meg noen tulipaner fra hagen med inn.
De er litt vindskjeve og preget av dager med kraftig regnvær,
men fine er dem!
*
Imorgen er siste dag på jobb før jeg går ut i permisjon.
Gleder meg!

Klem

4 kommentarer:

  1. Ja, no er det virkeleg på tide med litt sommerver. Skikkeleg haustver her om dagen. Regner sidelengs og bles, kjedeleg!
    Heldige deg som skal ut i permisjon. Det er slik ei fin tid, så snart babyen er komt ut..vel og merke;) Masse lykke til!
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Oi!!! Synes det høres ut som du har gjort maaaaasse, jeg!! Imponert, særlig mht at det nå nærmer seg fam.forøkelse. Uff, ikke kjekt når kroppen ikke er særlig samarbeidsvillig. Hold ut, kjære deg- snart får du den "besteste" premien av de alle:) Ha en fin siste arbeidsdag!!
    Klem, Randi♥

    SvarSlett
  3. Flotte blomsterbilder du viser:). Jeg har også flere planter som skal utplantes og vi venter på været..... det må vel komme nå snart?
    Så kjekt at du skal ut i permisjon nå:), jeg starter på onsdag etter forlenget barselpermisjon jeg. Skal bli godt det også:). Kjekt at du vil være med i give awayen min:).

    SvarSlett
  4. Så flink du har hvert! Bare å vente på sommer og blomstring nå!
    Klem

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)