søndag 15. mai 2011

Ikea-tur

Du verden som tida flyr!
Plutselig ble det veldig lenge siden siste jeg hadde lagt inn et innlegg.
Det skjer masse om dagen; full jobb, eksamenslesing, eksamen, møter her og der, fint vær med behov for ulike uteaktiviteter det medfører og en kropp som trenger litt ekstra tid og hvile om dagen.

Tiden for ankomsten til mini nærmer seg med stormskritt,
og det er på tide å komme i gang med noen forberedelser.
I går var vi på Ikea med det mål å få kjøpt noe som kan brukes som stellebord.
I 2. etasje i tilknytning til soverommene har vi et lite bad med skråtak hvor vi tenker å lage en liten stelleplass.
Jeg har hele tiden vært klar på at jeg ikke har lyst på et ordinært stellebord som ser ut som et stellebord, men heller en kommode som kan brukes som nettopp det også etter stellebord-perioden.
Disse kravene begrenset våre valgmuligheter kraftig.
Valget falt på denne kommoden; Koppang.
Tror den kan fungere veldig bra.
Har kjøpt romdelere og tror det skal bli god plass til både bleier, klær og håndklær.
Tenker å finne noen mer spennende knotter etter hvert som gjør seg litt mer også.
Kanskje noen med barnevennlig motiv?
(Forslag mottas med takk!)
På bildet glimter du litt av skråtaket som er umalt furu.
Dette er ett av få tak i huset som enda ikke er blitt malt hvitt.
Skulle gjerne hatt malt dette også, men jeg i min tilstand bør nok la det være og herr Jijji nekter å ta i en malepensel mer enn det han synes er nødvendig. 
Så planen min er å få malt det selv sånn etter hvert når mini er vel ute.
Når man er på Ikea havner det ALLTID en god del ekstra i handlevogna.
(Rart det der...)
Kom blant annet over disse nydelige kjøkkenhåndklene i lyseblått bomull/lin med broderier på.
Jeg klarte simpelthen ikke å gå fra dem,
og jeg lurer i tillegg på om jeg  angrer bittelitt for at jeg ikke kjøpte fler...
Synes disse rosene jeg kjøpte inn før helgen er sååå vakre,
så bare måtte ha et par bilder av dem også.

Håper du har hatt en like bra helg som meg.
Og så krysser vi fingrene for at vi får godvær til tirsdag...

Klem

2 kommentarer:

  1. Heisann!

    Skjønner godt dagene flyr med så tett program;-)

    Skal gjøre det samme som deg, kommode med stellematte på toppen som stellebord. Mye finere og mer praktisk enn ordinære stellekommoder synes jeg!

    Kanskje jeg skal kjøpe samme kommode som deg, har ikke kommet så langt at jeg har sett etter en ennå....Uff, må få litt fart på meg!

    Kjøkkenhåndklærne MÅ jeg ihvertfall ha, jeg som har kjøpt rye med blått i på kjøkkenet må jo ha de lyseblå håndklærne;-)

    Ønsker deg en god uke og en fin 17mai-feiring! Klemmer!

    SvarSlett
  2. dagene flyr! Snart er lille prinsen her,
    De håndklærne kjøpte jeg også på sist Ikea tur, bruker de som duker. De er kjempe fine.
    Klem

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)