søndag 1. mai 2011

Litt hage og mer bursdag

I går før barneselskapet var vi innom hagesenteret og fikk handlet litt blomster til å pynte opp med ute.
Påskelilljene og perleblomstene hadde sett sine bedre dager og har fått fri resten av utesesongen.
Innimellom kakebaking og andre forberedelser til dagens familie-bursdagsselskap fikk jeg satt plantene i jord.
To veggkurver ved inngangspartiet er blitt fyllt med margeritter.
Margeritter minner meg om prestekrager og sommer
-og det liker vi jo...
*smiler*
Kjøpte to nye veggkurver som minner meg om overflødighetshorn.
De fikk selskap av eføy og potteroser.
Tror de kan bli fine når de bare får satt seg og vokst litt.
Dette er liten uteplass vi har ved inngangspartiet.
Her er sola ved formiddagen,
så det er bare så deilig å kunne sitte her med en tekopp eller en enkel lunsj.
Vi håper å få gjort noe med denne plassen i løpet av sommeren;
vi vil ha bort de stygge hellene,
lage et koseligere "gulv"
og så ønsker jeg meg en hvit benk under vinduet.
Lille prinsen bestemte at vi måtte kjøpe jordbærplanter da vi var på hagesenteret,
og mor var ikke akkurat vanskelig å be.
Så får vi håpe på mange søte, røde bær i denne potta i sommer.
*smiler*
Ellers har vi feiret lille prinsen i dag også.
Denne gangen med familien.
På menyen stod suksessterte, pavlova, skolebrød og gelé.
Pavlova er bare såååå godt!
Herlig og sommerlig kake med friske bær.

*
Jeg har ikke hørt noe fra den som ble trukket ut som vinner av give awayen min,
så nå har jeg trukket en ny vinner:
Og den heldige er:
Synnøve, Bringen Blomster.
Gratulerer så masse!
Send meg adressen din på min mail:
jijjix@hotmail.com
Så kommer det pakke i posten.

Ny måned!
Ny uke!
Uante muligheter!
Nyt!

Klem

3 kommentarer:

  1. Så fint inngangsparti, og mange fine blomster.

    SvarSlett
  2. Åååh helt skjönne bilder ,) Fint inngangsparti du har!
    Tuuusen takk for gratulasjonshilsen ,)
    Ja jeg gleder meg nå ;))
    Nyt av dagen!!
    Klemmer Anki

    SvarSlett
  3. For en fantastisk start på uka! Tusen takk, så artig! :) -og så heldig dere er som kan plante så mye ute allerede! Kjempefint hos deg!
    Og Pavlova er bare det BESTE som er!! :)
    -synnøve-

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)