tirsdag 31. mai 2011

Prøver igjen...

Strikking har strengt tatt aldri vært min greie.
Mitt første strikkeprosjekt på barneskolen var et troll bestående av masker så store at man kunne stikke fingre igjennom og masker så trange at min kjære frøken ikke skjønte hvordan jeg fikk det til.
Ingen mellomting her, nei.
Utrolig nok har jeg klart å strikke et par gensere og skjerf opp gjennom årene,
men da med svært tett oppfølging av min mamma.
Jeg har nemlig en egen evne til å "rote det til" på en måte som min mamma trodde ikke var mulig,
men hun var jo tålmodigheten selv og ryddet stadig vekk opp i mitt "strikkerot".
Jeg har allikevel alltid drømt om å kunne strikke (sånn på ordentlig).
Jeg innrømmer glatt at jeg er noget misunnelig på dem som tryller frem det ene herlige og lekre prosjektet etter det andre med garn og noen pinner.
Mitt siste forsøk var en genser i et herlig blått garn til lille prinsen som jeg startet på for et par år siden. 
Det ble aldri ferdig.
Plutselig var lille prinsen for stor for genseren
-og det på tross av at jeg hadde beregnet over et år på prosjektet.
Den halvferdige blå genseren ligger nå trygt gjemt innerst i hobbyskapet i et forsøk på å bli fortrengt.
Min utfordring (på godt og vondt)
er at jeg ikke gir meg så lett.
Så nå har jeg startet på et nytt prosjekt.
Denne gangen en genser til mini-prinsen i den minste størrelsen
-i et håp om å få fullført før den er for liten.
Denne gangen har jeg ikke mamma til å hjelpe meg,
så jeg gjør et hederlig forsøk med tunga rett i munnen.
Godt da at jeg har noen venninner og kjentfolk som kan fungere som strikkeorakler når det stopper helt opp...
Klem



5 kommentarer:

  1. Strikking er iallefall ikke min sterke side, så jeg får bare bøye meg i (be)undring over de som prøver (og kanskje får det til også?).
    Men STRIKKEVESKA di er fin!!! Kjøpt gjennom Familien, ikke sant? Har sett sånn der og hatt veldig lyst på. Men så er det det at jeg ikke strikker, da, så da kan jeg jo ikke kjøpe bare veska....

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se det ferdige resultatet :-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Heisann!

    Tror nok du har mer tak på strikking enn mange andre, feks meg;-)
    Har du første dagen din i permisjon i dag, eller? Deilige dager ihvertfall. Håper du får slappet godt av og nyter tiden!

    Kjekt med hytte under trappen forresten. Her er det også slike hyttemuligheter, men med alt rot som flyter for øyeblikket så har jeg liksom prioritert å rydde andre steder først! Men de eldste, da de var små, bodde omtrent under trappen der vi bodde før. Det kjekkeste de visste var å sove der;-) Koselig med slike aktiviteter!

    Her ruger jeg fortsatt, har jo gått over tiden de andre gangene, så hadde jo egentlig ikke noe håp om å få før tiden denne gangen heller, men klarer jo ikke være tålmodig i det heletatt! Har så lyst til å hilse på den lille nå! Men, men han kommer vel når han kommer;-)

    Ønsker deg og dine en fin dag videre!

    Ps: Alltid så koselig å titte innom til deg!

    SvarSlett
  4. Lykke til med strikkinga, jeg har troa på at denne blir ferdig :)

    Sliter med samme greie.. Her blir det luer, skjerf og vogntepper :P

    Ha en fortsatt fin kveld :)

    SvarSlett
  5. Lykke til med strikkingen, det går nok bra.
    Jeg har det på samme måten med hekling og sying.
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)