søndag 4. april 2010

Endelig!

I går var været såpass at jeg fikk gjort litt ute. Deilig! Endelig var snøen krympet såpass i hagen at jeg kunne få beskjært epletreet uten å ha snø langt oppover låra. Jeg gleder meg allerede villt til jeg kan plukke alle eplene og lage noe godt av dem. Mine favoritter er eplekaker og eplemos. Jeg sådde også noen solsikker og tomater, og venter spent på resultater på kjøkkenbenken.
Jeg har et par kurver med blomstergrupper som har stått siden jul. Litt utskiftninger var nødvendig, og det ble riktig så vårlig med noen vårblomster og egg.

I dag strålte sola allerede fra tidlig morgen. Endelig fikk vi kommet oss av gårde på tur til Tjøme! Deilig! Vi koste oss masse! Og så nydelig det er der ute!

Snøen var nesten borte.

Vi fikk riktignok ikke gått så veldig langt. For med en liten prins som skal saumfare alt spennende på veien av kvister og steiner, kaste stein i vannet og sjarmere alle turgåere på sin vei, så kommer man ikke så langt...

Men i dag gjorde det ingenting...
Det var deilig å bare være ute; nyte sola, vårens dufter og lyder og lille prinsens alle oppdagelser.

-Og ingen tur er for kort for pauser med kvikklunsj og kaffe;)

Håper på mange slike turer i tiden som kommer...

Ha en koselig avslutning på påsken!
Klem

2 kommentarer:

  1. For ein nydeleg natur dokke har i nærheten! Herleg!:) Tippa de kosa dokke mykje ja!:)
    Fine korger med vårleg innhold. Er ikkje det flott med vår?:) I går var eg i kjelleren og fekk opp litt utemøbler. Herleg!:)
    Ha ein fine kveld:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Så deilig det så ut!! Vi skulle vært flinkere på turer her i heimen.. Tusen takk for tilbakemeldingen, da er gamleproblemet ihvertfall fikset, hehe!

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)