tirsdag 16. mars 2010

Endelig vår!

Etter en lang og tung vinter er det utrolig deilig med vår! Kjenner at både kropp og sinn blir litt lettere når sola skinner og snøen smelter. Jeg har ventet og ivret for snart å kunne plante litt ute. I dag klarte jeg ikke å vente lenger. Det bar til Gjennestad hagesenter for å kjøpe noen vårblomster som muligens tåler litt frost nattestid.


Både påskeliljer og perleblomster ble kjøpt inn. Lille prinsen fikk en rive stil samlingen sin som fra før består av vannkanne, spade og kost. Om lille prinsen ikke blir en god hobbygartner, er det i alle fall ikke mamma sin feil. Utstyr skal det ikke stå på.


Jeg rakk knapt å komme meg ut av bilen før jeg var i gang med å plante mine vårlige herligheter og fikk dem opp på veggen.

Jeg ble veldig fornøyd med resultatet.

Nå venter jeg bare på at snøen skal smelte enda litt fortere slik at den drøye halvmeteren med snø som dekker blomsterbeddet mitt veldig plutselig blir borte. Der plantet jeg nemlig MASSE blomsterløk i høst, og er veldig spent på hvordan resultatet blir. Men det er vel noe som heter at den som venter, venter på noe godt?












2 kommentarer:

  1. Så kosleg at du ville vere med på Give Awayen min :) Vil gjerne følge deg og eg ;)
    Klem frå Bjørg

    SvarSlett
  2. Så deilig med uteblomster! Prinsen blir nok en riktig god gartner skal du se ;0)

    SvarSlett

Setter pris på alle koselige og konstruktive kommentarer:)